Marketing Management

Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame?

Wie nadenkt over de meest effectieve vorm van branding voor zijn merk, zal zeker branded content overwegen. Dat het succesvol kan zijn is duidelijk, maar hoe effectief is het in vergelijking met reguliere reclame? Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame? In dit artikel vind je enkele voorbeelden en overwegingen die je kunnen helpen je eigen beeld daarvan te vormen.

Het succes van branded content

We kennen allemaal de video’s van grote merken waarin bekende acteurs, galmende voice-overs, dramatische settings en/of meeslepende actie je verbijsteren. Sterke staaltjes content marketing waarvoor kosten noch moeite zijn gespaard. Denk aan de ‘epic split’ video met Jean-Claude van Damme die de precisie en stabiliteit van Volvo’s Dynamic Steering demonstreert.

De boodschap is afkomstig van een merk dat een geloofwaardig verhaal vertelt: een lange traditie van technische innovatie in een product heeft geleid tot een ‘perfect’ resultaat. Het vertrouwen en de actie van de acteur, die zijn hele leven heeft gewerkt aan zijn lichaam, vormt het ‘bewijs’. In de mix van ingrediënten en de begrijpelijke analogie zit het succes van deze boodschap.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Tags

Over de auteur

Michiel Noij

De redactie wordt verzorgd door Michiel Noij en Nomair van Wijk.

Heeft u inhoudelijke vragen en/of zoekt u ondersteuning bij een organisatievraagstuk?
Neem dan gerust contact met ons op. Een team van adviseurs staat u voor u klaar. U kunt contact opnemen met Michiel Noij en/of Nomair van Wijk via 030-2270497 (optie 6) en/of contact [at] ubsbusiness.nl

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten