Marketing Management

Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame?

leadership

Wie nadenkt over de meest effectieve vorm van branding voor zijn merk, zal zeker branded content overwegen. Dat het succesvol kan zijn is duidelijk, maar hoe effectief is het in vergelijking met reguliere reclame? Waar ligt de scheidslijn tussen gesponsorde content en gewone reclame? In dit artikel vind je enkele voorbeelden en overwegingen die je kunnen helpen je eigen beeld daarvan te vormen.

Het succes van branded content

We kennen allemaal de video’s van grote merken waarin bekende acteurs, galmende voice-overs, dramatische settings en/of meeslepende actie je verbijsteren. Sterke staaltjes content marketing waarvoor kosten noch moeite zijn gespaard. Denk aan de ‘epic split’ video met Jean-Claude van Damme die de precisie en stabiliteit van Volvo’s Dynamic Steering demonstreert.

De boodschap is afkomstig van een merk dat een geloofwaardig verhaal vertelt: een lange traditie van technische innovatie in een product heeft geleid tot een ‘perfect’ resultaat. Het vertrouwen en de actie van de acteur, die zijn hele leven heeft gewerkt aan zijn lichaam, vormt het ‘bewijs’. In de mix van ingrediënten en de begrijpelijke analogie zit het succes van deze boodschap.

LEES MEER / CONTENTMARKETINGOPLEIDINGEN / INSCHRIJVEN GRATIS WEBINAR CONTENTMARKETING

Wil je aan de slag met (financiële) waardecreatie en/of het verhogen van je organisatiewaarde?

Bekijk dan –kosteloos- de online kennissessie. Tijdens de sessie worden er kennis en inzichten gedeeld op het gebied van waardecreatie, winstoptimalisatie, waarderingsmethoden en het kapitaliseren/ monetizen van de gerealiseerde financiële bedrijfswaarde. Vul jouw e-mailadres in en ontvang de video.

Mogelijk ook interessant

In het verlengde van de inhoud van de artikelen op onze website, biedt Utrecht Business de mogelijkheid op het onderwerp/vakgebied een opleiding te volgen. Hiertoe worden verschillende varianten aangeboden.

Laat een reactie achter

Klik hier om een reactie achter te laten